Nabízíme školení Cub TPMS včetně praktického tréninku dovedností s přístrojem. Absolvováním školení získáte status certifikovaného místa Cub TPMS. Termíny, ceny a registraci naleznete v odkazu níže.
Jedná se o univerzální, multifunkční přístroj určený k diagnostice, komunikaci s vozem a programování nových senzorů vozidel vyrobených v Evropě i USA. Disponuje nejširší databází vozů, která se doživotně aktualizuje ZDARMA.
CUB UNI senzor může být programován bezdrátově přímo v pneumatice. Senzory lze jednoduše “naklonovat” podle původních TPMS senzorů jakékoli značky, bez nutnosti přepisování řídící jednotky vozu.
Jednoduché a intuitivní ovládání je zárukou rychlé a efektivní práce mechaniků.
Pro aktualizaci přístroje CUB TPMS musíte být nejdříve registrovaní na stránkách výrobce: www.cubautoparts.com
Po zapnutí přístroje budou na obrazovce písmena jednotlivých značek vozidel. Když stisknete „ESC“, tak se dostanete do nastavení, kde si můžete nastavit základní parametry – jazyk, jednotky tlaku, teploty atd. Důležité je nastavení plocha – podle toho s jakými auty pracujete – buď vyrobenými v Evropě (433 MHZ) nebo USA (315 MHZ). Dále je důležité nastavení „Kolo“ – buď 4, když vyrábíte nové senzory generováním nebo 1, když vyrábíte senzory klonováním po jednom (duplikát, kopie).
Před samotnou práci doporučujeme stáhnout „Seznam podporovaných vozů“. V tomto seznamu naleznete způsoby a návody načtení senzorů podle typu vozidel. Je to zásadní pro další rozhodování, jak s TPMS pracovat na konkrétním vozidle.
Zapneme přístroj, nastavíme práci s jedním kolem – viz Nastavení přístroje. Znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.
Nakonec se ukážou možnosti – zvolíme „Diagnostika senzoru“ a zmáčkneme „ENTER“. V té chvíli již musíme být s přístrojem co nejblíže senzoru (ventilku). Pokud byl zadán správný typ vozidla a senzor je funkční (není poškozen a nemá vybitou baterii), tak se zobrazí informace: ID senzoru (identifikační kód senzoru), tlak, teplota, frekvence a stav baterie.
Zde se můžeme rozhodnout, jestli ID senzorů klonovat (duplikovat) z původní sady nebo je vygenerovat s novými ID. Rozhodnutí ovlivní nejvíce praktické zkušenosti, zdali máte k přístroji i OBDII kabel (volitelné příslušenství) a způsob načtení senzoru – ten najdete v tabulce „Seznam podporovaných vozů“. Pokud nemáme OBDII kabel a zároveň je v tabulce způsob „O“ (OBDII načtení – přes řídicí jednotku), tak nezbývá než klonovat. Pokud je v tabulce „A“ automatické načtení senzoru nebo „S“ načtení senzoru přes menu vozu, tak můžeme senzory generovat s novými ID. Pokud máme OBDII kabel, lze senzory generovat s novými ID i když je v tabulce „O“ a následně je načíst do řídící jednotky právě tímto kabelem.
Jedná se o základní způsob programování nových senzorů, odpadají problémy s duplicitou ID, jako u klonu. U vozidel s automatickým párováním (načtením) nových senzorů je to nejlepší způsob. Nevýhodou u některých vozidel, která nemají v tabulce „A“- automatické načtení senzorů, může být složitější načtení nových ID do řídící jednotky vozu, ovšem pro tyto případy jsou dostupné návody pro jednotlivé typy vozidel v tabulce „Seznam podporovaných vozů“.
Smyslem klonu je to, že se „ze stejného místa vysílá to samé ID“ i po výměně kola – tím pádem odpadá párování s řídící jednotkou. Nevýhodou je, že když je v blízkosti vozidla nová, ale i původní sada kol (např. když si ji zákazník odváží v zavazadlovém prostoru, nebo ji má v garáži blízko vozidla), tak dochází k detekci stejných (duplicitních) ID senzorů a vozidlo ukazuje chybu v TPMS. Řešením je mít původní – klonovanou sadu kol alespoň 1,5 m od vozidla. Výjimečně některé typy vozidel nepřijmou (nenačtou) klon z důvodu změny značky senzoru, řešením je pak párování přes OBDII.
Zapneme přístroj, znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.
Nakonec se ukážou další možnosti – zvolíme „Nový senzor“ a „Senzor generovat“. Další volbou je „Prog. vkládaného sen. (když CUB senzor vložíme přímo do zásuvky přístroje a zajistíme ho pojistkou) nebo „Prog. Bezdrát. senz.“, když už je CUB senzor namontován v kole a my ho programujeme dálkově. V tomto případě je třeba být co nejblíže programovanému senzoru (ventilku), ale zároveň co nejdále od ostatních senzorů CUB (alespoň 1,5 m). U bezdrátového programování je také nutno snížit tlak v pneu pod 1 BAR. Stisknutím „ENTER“ spustíme programování. Pro kontrolu se po několika sekundách ukáže nápis „Programování úspěšné“. Senzor je tedy připraven ke spárování s vozidlem.
Před samotným klonováním doporučujeme postup podle bodu A), abychom si ověřili funkčnost všech čtyř – původních senzorů. Zapneme přístroj, nastavíme práci s 1 kolem – viz Nastavení přístroje. Znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.
Nakonec se ukážou další možnosti – zvolíme „Nový senzor“ a „Autom. klon“ a zmáčkneme „ENTER“. V té chvíli již musíme být s přístrojem co nejblíže původního senzoru (ventilku), ale zároveň co nejdále od ostatních senzorů CUB (alespoň 1,5 m). Načte se ID senzoru – je vidět na displeji. Po potvrzení tlačítkem „ENTER“ je další volbou „Prog. vkládaného sen. (když nový senzor CUB vložíme přímo do zásuvky přístroje a zajistíme ho pojistkou) nebo „Prog. Bezdrát. senz.“, když už je nový CUB senzor namontován v kole a my ho programujeme dálkově. V tomto případě je třeba být opět co nejblíže programovanému senzoru (ventilku), ale zároveň co nejdále od ostatních senzorů CUB (alespoň 1,5 m). U bezdrátového programování je také nutno snížit tlak v pneu pod 1 BAR. Stisknutím „ENTER“ spustíme programování. Pro kontrolu se po několika sekundách ukáže nápis „Programování úspěšné“. Senzor je tedy připraven k použití. Doporučujeme dodržet pozici, tedy pokud by původní senzor např. na pravé, přední straně, tak i naklonovaný senzor umístíme na pravou, přední pozici na vozidle.
Tento postup provedeme jednotlivě i u 3 dalších kol a klonování celého vozu je hotovo.
Zde se můžeme rozhodnout, jestli ID senzorů klonovat (duplikovat) manuálně z původní sady nebo je vygenerovat s novými ID podle bodu D). Výhody a nevýhody jednotlivých řešení jsou uvedeny v bodě B).
K manuálnímu klonování potřebujeme původní senzory s čitelným ID, tedy musíme demontovat pneumatiku a přečíst ID senzoru.
Zapneme přístroj, znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.
Nakonec se ukážou další možnosti – zvolíme „Nový senzor“, dále „Manualní klon“ a ID zadat. Následně zadáme pomocí šipek a tlačítka „ENTER“ ID, které opíšeme z původního senzoru. Nakonec vybereme symbol šipky a potvrdíme tlačítkem „ENTER“.
Další volbou je „Prog. vkládaného sen. (když CUB senzor vložíme přímo do zásuvky přístroje a zajistíme ho pojistkou) nebo „Prog. Bezdrát. senz.“, když už je CUB senzor namontován v kole a my ho programujeme dálkově. V tomto případě je třeba být co nejblíže programovanému senzoru (ventilku), ale zároveň co nejdále od ostatních senzorů CUB (alespoň 1,5 m). U bezdrátového programování je také nutno snížit tlak v pneu pod 1 BAR. Stisknutím „ENTER“ spustíme programování. Pro kontrolu se po několika sekundách ukáže nápis „Programování úspěšné“. Senzor je tedy připraven k použití. Tímto způsobem lze naprogramovat třeba jen jeden chybějící senzor, pokud jsou ostatní funkční.
Zapneme přístroj, znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.
Nakonec se ukážou další možnosti – zvolíme „Nový senzor“ a „Senzor generovat“. Další volbou je „Prog. vkládaného sen. (když CUB senzor vložíme přímo do zásuvky přístroje a zajistíme ho pojistkou) nebo „Prog. Bezdrát. senz.“, když už je CUB senzor namontován v kole a my ho programujeme dálkově. V tomto případě je třeba být co nejblíže programovanému senzoru (ventilku), ale zároveň co nejdále od ostatních senzorů CUB (alespoň 1,5 m). U bezdrátového programování je také nutno snížit tlak v pneu pod 1 BAR. Stisknutím „ENTER“ spustíme programování. Pro kontrolu se po několika sekundách ukáže nápis „Programování úspěšné“. Senzor je tedy připraven ke spárování s vozidlem. Tímto způsobem lze naprogramovat třeba jen jeden chybějící senzor, pokud jsou ostatní funkční.
Tomuto bodu mohou předcházet body B), C), případně máme k dispozici již naprogramované (originální) senzory. U klonů je párování vyřešeno, protože klon vysílá stejné ID jako původní senzor.
Nejprve je třeba zjistit, jakým způsobem se senzor u daného typu auta páruje. To je uvedeno v tabulce „Seznam podporovaných vozů“, v listu „Evropské vozy“ ve sloupci s názvem „Způsob načtení senzoru“. Jsou 3 základní varianty:
Způsoby mohou být i v kombinaci – např. A/O, což znamená, že se senzor načítá automaticky (po určité době), ale párování lze urychlit i přes OBDII zásuvku. Dále mohou být tyto písmena doplněna o další kód v závorce, např. A/O (KA-2). Kódy v závorkách označují konkrétní návody párování u daného typu vozidla. Tyto návody jsou uvedeny v této tabulce na listu „Způsoby párování senzoru – CZ“.
OBDII modul musí mít stejnou aktualizaci jako CUB přístroj – viz. Aktualizace přístroje.
Zapneme přístroj, znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.
Nakonec se ukážou další možnosti – zvolíme „OBDII“. Znázorní se obrázek vozidla, kde bliká pozice senzoru, který načteme tlačítkem „ENTER“ (už musíme být v blízkosti nového senzoru) a dále měníme šipkami pozici dále, až načteme všechny senzory ve vozidle, můžeme i z rezervního kola. Když šipkami měníme pozici, tak v určité chvíli začne blikat šipka pod písmeny OBD – to je chvíle, kdy k CUB přístroji pomocí kabelu připojíme OBDII modul, který vložíme do OBDII konektoru vozidla. Vozidlo má zapnutý klíček, ale vypnutý motor. Na displeji se objeví 2 možnosti: Číst ID a Zapiš ID, zvolíme zapsání tlačítkem „ENTER“. Proběhne zápis, odpověď vozidla se může lišit podle daného modelu, nakonec se ukáže potvrzení zapsání a přístroj 2x krátce pípne.
Utahovací moment převlečné matice ventilu CUB je 4 Nm. Utahovací moment šroubku je 2 Nm.