Profesionální podpora TPMS pro Váš servis
Školení Cub TPMS pro servisy

Nabízíme školení Cub TPMS včetně praktického tréninku dovedností s přístrojem. Absolvováním školení získáte status certifikovaného místa Cub TPMS. Termíny, ceny a registraci naleznete v odkazu níže.

TPMS jako příležitost pro servis
Možnost zisku další marže
Každý diagnostický a servisní úkon spojený s TPMS umožňuje účtování dalších služeb a generování zajímavé marže. Záleží pouze na prodejních místech, zda a do jaké míry toho chtějí využít.
Náskok před konkurencí
V době, kdy významné množství pneuservisů neumí nebo nechce tuto problematiku kvalifikovaně řešit, může pořízení vhodné diagnostiky TPMS se sadou náhradních senzorů znamenat nejen získání nových zákazníků, ale i posílení loajality těch stávajících, kteří nebudou nuceni vyhledávat Vaši konkurenci.
Možnost objednání přístroje a příslušenství
Objednat produkty

Nejste-li registrováni u PneuB2B, prosím, volejte 734 682 144.

Programovací přístroj CUB Sensor AID

Jedná se o univerzální, multifunkční přístroj určený k diagnostice, komunikaci s vozem a programování nových senzorů vozidel vyrobených v Evropě i USA. Disponuje nejširší databází vozů, která se doživotně aktualizuje ZDARMA.
CUB UNI senzor může být programován bezdrátově přímo v pneumatice. Senzory lze jednoduše “naklonovat” podle původních TPMS senzorů jakékoli značky, bez nutnosti přepisování řídící jednotky vozu.
Jednoduché a intuitivní ovládání je zárukou rychlé a efektivní práce mechaniků.

Základní parametry

  • Aktualizace softwaru a databáze vozidel doživotně ZDARMA!
  • Programování a klonování nových senzorů v přístroji i bezdrátově
  • Jednoduché a intuitivní ovládání bez složitých postupů
  • Možnost diagnostikovat a programovat EU i US vozy
  • Diagnostika a načtení jakékoli značky senzorů
  • TPMS senzor je určený pro alu kola i plechové disky
  • Jeden typ CUB UNI senzoru pro všechna vozidla vyrobena v EU
  • CUB UNI senzor se dá opakovaně přepisovat, tak nevadí dojde-li k omylu při programování
  • Dlouhá životnost vnitřní baterie senzoru zn. Sony (5 – 7 let)
  • Možnost připojení OBDII kabelu pro načítání do ECU (řídící jednotky) vozu
  • Komunikace s PC přes USB port
  • Ukládání či tisknutí detailů diagnostikovaných senzorů

Obsah balení

  • CUB AID - diagnostický přístroj
  • USB datový kabel
  • Nabíjecí kabel 230 V
  • CD s návodem a informacemi pro použití a aktualizace
  • Utahovací klíč
  • Vše je uloženo v odolném kufříku

Vhodné příslušenství

  • OBDII pro načítání do řídící jednotky vozu (některá vozidla ho za určitých okolností vyžadují)
TPMS přístroj
Základní operace s přístrojem

Registrace přístroje CUB TPMS:

Pro aktualizaci přístroje CUB TPMS musíte být nejdříve registrovaní na stránkách výrobce: www.cubautoparts.com

  1. Na stránkách www.cubautoparts.com zvolíte možnost “Register” nebo “Přihlásit se” pokud si nastavíte jazyk Czech, což lze vpravo – nahoře ve volbě “Languages”.
  2. Zobrazí se provozní podmínky výrobce zařízení, se kterými je třeba souhlasit označením pole “Agree to abide by the terms of use/Souhlasím s dodržováním podmínek použití”.
  3. Po kliknutí na tlačítko “Next step/Další” se zobrazí registrační formulář který se vyplní. Serial Number/Sériové číslo se zadává vždy po dvou cifrách do jednotlivých kolonek. Sériové číslo naleznete přímo v přístroji, když po zapnutí stisknete tlačítko “ESC” a pomocí šipek naleznete řádek s uvedeným číslem.
  4. Doporučujeme si zapsat vyplněný email a zvolené heslo. Budete je potřebovat při přihlášení na stránky výrobce zařízení.

Aktualizace přístroje CUB TPMS:

  1. Tento krok se provádí pouze při první aktualizaci. Konkrétní postup se múže lišit podle konfigurace a nastavení jednotlivých PC. Aktualizační program CUB TPMS instalujte na počítačích s aktualizovaným Windows a stáhnout ho můžete zde. Je to lepší, než ho instalovat z přiloženého CD, protože tam je obvykle neaktuální. Stažený soubor se jmenuje “CUB_TPMS_aktualizační_program“ a je zatím komprimovaný metodou ZIP. Po dvojkliku se obvykle otevře složka “DISK1”, kde dále naleznete soubor setup.exe. Dvojklikem spusťte. Pokud vám antivirový program hlásí, že se jedná o podezřelý soubor, tak ho i tak povolte, případně zkuste instalaci znovu po restartu a na chvíli s vypnutým antivirovým programem. Pokud se objeví: Komprimované složky (ZIP), klikněte na „Spustit“. Nyní obvykle Windows napíše, že ochránil váš počítač, že zabránil spuštění aplikace. Klikněte na „Další informace“ a „Přesto spustit“. Dále se zeptá: „Chcete této aplikaci..…aby prováděla ve vašem počítači změny?“ Klikněte na „Ano“. Pak se objeví další otázky v angličtině a tam je třeba kliknout na tlačítko “Next”. Objeví se “License Agreement”, zde vyberte “I accept the terms of the license agreement” a opět klikněte na “Next”, následně na “Instal”. Provede se instalace aktualizačního programu, na konci potvrďte tlačítkem “Finish”. Na ploše vznikne ikona “Cub Updater.exe”. U starších PC může být nutný restart počítače.
  2. Spusťte na ploše program “Cub Updater.exe”. Vpravo, dole nastavte jazyk “Czech”.
  3. Propojte PC s vypnutým přístrojem CUB TPMS pomocí přiloženého USB kabelu.
  4. Zapněte přístroj CUB TPMS a v aktualizačním programu na PC klikněte na “Aktualizace”.
  5. Spustí se aktualizační proces trvající obvykle 10-20 min. Během této doby nechte přístroj propojený přes USB.
  6. Konec aktualizace poznáte tak, že na displeji přístroje CUB TPMS bude nápis “BOOT LOADER UPDATED SUCCESSFUL REMOVE USB CONNECTER TO RESET” a v aktualizačním programu na vašem PC bude na posledním řádku nápis “Update flash complete”.
  7. Odpojte USB kabel a přístroj se sám vypne. Stejným způsobem se následně aktualizuje i OBDII modul – stačí ho propojit s PC a znovu kliknout na “Aktualizace”. Po ukončení odpojte OBDII modul a vypněte aktualizační program.
  8. Po dalším zapnutí přístroje CUB TPMS bude již aktualizovaný s podporou nejnovějších modelů vozů.

Nastavení přístroje:

Po zapnutí přístroje budou na obrazovce písmena jednotlivých značek vozidel. Když stisknete „ESC“, tak se dostanete do nastavení, kde si můžete nastavit základní parametry – jazyk, jednotky tlaku, teploty atd. Důležité je nastavení plocha – podle toho s jakými auty pracujete – buď vyrobenými v Evropě (433 MHZ) nebo USA (315 MHZ). Dále je důležité nastavení „Kolo“ – buď 4, když vyrábíte nové senzory generováním nebo 1, když vyrábíte senzory klonováním po jednom (duplikát, kopie).

Základní operace s přístrojem CUB TPMS:

Před samotnou práci doporučujeme stáhnout „Seznam podporovaných vozů“. V tomto seznamu naleznete způsoby a návody načtení senzorů podle typu vozidel. Je to zásadní pro další rozhodování, jak s TPMS pracovat na konkrétním vozidle.

Zákazník potřebuje:

  1. Zkontrolovat funkčnost senzorů (diagnostika).
  2. 4 ks nových senzorů do další sady kol (disků) a má původní sadu s fungujícími senzory
  3. 1–4 ks nových senzorů a má původní sadu s nefungujícími senzory
  4. 1–4 ks nových senzorů a nemá původní sadu se senzory
  5. Spárovat (načíst) nové senzory do vozidla

A) Kontrola funkčnosti senzorů:

Zapneme přístroj, nastavíme práci s jedním kolem – viz Nastavení přístroje. Znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.

Nakonec se ukážou možnosti – zvolíme „Diagnostika senzoru“ a zmáčkneme „ENTER“. V té chvíli již musíme být s přístrojem co nejblíže senzoru (ventilku). Pokud byl zadán správný typ vozidla a senzor je funkční (není poškozen a nemá vybitou baterii), tak se zobrazí informace: ID senzoru (identifikační kód senzoru), tlak, teplota, frekvence a stav baterie.

B) Programování 4 nových senzorů (nové sady kol) a zákazník má původní sadu s fungujícími senzory:

Zde se můžeme rozhodnout, jestli ID senzorů klonovat (duplikovat) z původní sady nebo je vygenerovat s novými ID. Rozhodnutí ovlivní nejvíce praktické zkušenosti, zdali máte k přístroji i OBDII kabel (volitelné příslušenství) a způsob načtení senzoru – ten najdete v tabulce „Seznam podporovaných vozů“. Pokud nemáme OBDII kabel a zároveň je v tabulce způsob „O“ (OBDII načtení – přes řídicí jednotku), tak nezbývá než klonovat. Pokud je v tabulce „A“ automatické načtení senzoru nebo „S“ načtení senzoru přes menu vozu, tak můžeme senzory generovat s novými ID. Pokud máme OBDII kabel, lze senzory generovat s novými ID i když je v tabulce „O“ a následně je načíst do řídící jednotky právě tímto kabelem.

Výhody a nevýhody generování nových ID senzorů:

Jedná se o základní způsob programování nových senzorů, odpadají problémy s duplicitou ID, jako u klonu. U vozidel s automatickým párováním (načtením) nových senzorů je to nejlepší způsob. Nevýhodou u některých vozidel, která nemají v tabulce „A“- automatické načtení senzorů, může být složitější načtení nových ID do řídící jednotky vozu, ovšem pro tyto případy jsou dostupné návody pro jednotlivé typy vozidel v tabulce „Seznam podporovaných vozů“.

Výhody a nevýhody klonování (duplikování) původních ID senzorů:

Smyslem klonu je to, že se „ze stejného místa vysílá to samé ID“ i po výměně kola – tím pádem odpadá párování s řídící jednotkou. Nevýhodou je, že když je v blízkosti vozidla nová, ale i původní sada kol (např. když si ji zákazník odváží v zavazadlovém prostoru, nebo ji má v garáži blízko vozidla), tak dochází k detekci stejných (duplicitních) ID senzorů a vozidlo ukazuje chybu v TPMS. Řešením je mít původní – klonovanou sadu kol alespoň 1,5 m od vozidla. Výjimečně některé typy vozidel nepřijmou (nenačtou) klon z důvodu změny značky senzoru, řešením je pak párování přes OBDII.

Generování nových ID senzorů:

Zapneme přístroj, znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.

Nakonec se ukážou další možnosti – zvolíme „Nový senzor“ a „Senzor generovat“. Další volbou je „Prog. vkládaného sen. (když CUB senzor vložíme přímo do zásuvky přístroje a zajistíme ho pojistkou) nebo „Prog. Bezdrát. senz.“, když už je CUB senzor namontován v kole a my ho programujeme dálkově. V tomto případě je třeba být co nejblíže programovanému senzoru (ventilku), ale zároveň co nejdále od ostatních senzorů CUB (alespoň 1,5 m). U bezdrátového programování je také nutno snížit tlak v pneu pod 1 BAR. Stisknutím „ENTER“ spustíme programování. Pro kontrolu se po několika sekundách ukáže nápis „Programování úspěšné“. Senzor je tedy připraven ke spárování s vozidlem.

Automatické klonování ID senzorů:

Před samotným klonováním doporučujeme postup podle bodu A), abychom si ověřili funkčnost všech čtyř – původních senzorů. Zapneme přístroj, nastavíme práci s 1 kolem – viz Nastavení přístroje. Znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.

Nakonec se ukážou další možnosti – zvolíme „Nový senzor“ a „Autom. klon“ a zmáčkneme „ENTER“. V té chvíli již musíme být s přístrojem co nejblíže původního senzoru (ventilku), ale zároveň co nejdále od ostatních senzorů CUB (alespoň 1,5 m). Načte se ID senzoru – je vidět na displeji. Po potvrzení tlačítkem „ENTER“ je další volbou „Prog. vkládaného sen. (když nový senzor CUB vložíme přímo do zásuvky přístroje a zajistíme ho pojistkou) nebo „Prog. Bezdrát. senz.“, když už je nový CUB senzor namontován v kole a my ho programujeme dálkově. V tomto případě je třeba být opět co nejblíže programovanému senzoru (ventilku), ale zároveň co nejdále od ostatních senzorů CUB (alespoň 1,5 m). U bezdrátového programování je také nutno snížit tlak v pneu pod 1 BAR. Stisknutím „ENTER“ spustíme programování. Pro kontrolu se po několika sekundách ukáže nápis „Programování úspěšné“. Senzor je tedy připraven k použití. Doporučujeme dodržet pozici, tedy pokud by původní senzor např. na pravé, přední straně, tak i naklonovaný senzor umístíme na pravou, přední pozici na vozidle.

Tento postup provedeme jednotlivě i u 3 dalších kol a klonování celého vozu je hotovo.

C) Programování 1-4 ks nových senzorů a má původní sadu s nefungujícími senzory:

Zde se můžeme rozhodnout, jestli ID senzorů klonovat (duplikovat) manuálně z původní sady nebo je vygenerovat s novými ID podle bodu D). Výhody a nevýhody jednotlivých řešení jsou uvedeny v bodě B).

Manuální klonování:

K manuálnímu klonování potřebujeme původní senzory s čitelným ID, tedy musíme demontovat pneumatiku a přečíst ID senzoru.

Zapneme přístroj, znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.

Nakonec se ukážou další možnosti – zvolíme „Nový senzor“, dále „Manualní klon“ a ID zadat. Následně zadáme pomocí šipek a tlačítka „ENTER“ ID, které opíšeme z původního senzoru. Nakonec vybereme symbol šipky a potvrdíme tlačítkem „ENTER“.

Další volbou je „Prog. vkládaného sen. (když CUB senzor vložíme přímo do zásuvky přístroje a zajistíme ho pojistkou) nebo „Prog. Bezdrát. senz.“, když už je CUB senzor namontován v kole a my ho programujeme dálkově. V tomto případě je třeba být co nejblíže programovanému senzoru (ventilku), ale zároveň co nejdále od ostatních senzorů CUB (alespoň 1,5 m). U bezdrátového programování je také nutno snížit tlak v pneu pod 1 BAR. Stisknutím „ENTER“ spustíme programování. Pro kontrolu se po několika sekundách ukáže nápis „Programování úspěšné“. Senzor je tedy připraven k použití. Tímto způsobem lze naprogramovat třeba jen jeden chybějící senzor, pokud jsou ostatní funkční.

D) Programování 1-4 ks nových senzorů a nemá původní sadu se senzory:

Zapneme přístroj, znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.

Nakonec se ukážou další možnosti – zvolíme „Nový senzor“ a „Senzor generovat“. Další volbou je „Prog. vkládaného sen. (když CUB senzor vložíme přímo do zásuvky přístroje a zajistíme ho pojistkou) nebo „Prog. Bezdrát. senz.“, když už je CUB senzor namontován v kole a my ho programujeme dálkově. V tomto případě je třeba být co nejblíže programovanému senzoru (ventilku), ale zároveň co nejdále od ostatních senzorů CUB (alespoň 1,5 m). U bezdrátového programování je také nutno snížit tlak v pneu pod 1 BAR. Stisknutím „ENTER“ spustíme programování. Pro kontrolu se po několika sekundách ukáže nápis „Programování úspěšné“. Senzor je tedy připraven ke spárování s vozidlem. Tímto způsobem lze naprogramovat třeba jen jeden chybějící senzor, pokud jsou ostatní funkční.

E) Načtení (spárování) nových senzorů:

Tomuto bodu mohou předcházet body B), C), případně máme k dispozici již naprogramované (originální) senzory. U klonů je párování vyřešeno, protože klon vysílá stejné ID jako původní senzor.

Nejprve je třeba zjistit, jakým způsobem se senzor u daného typu auta páruje. To je uvedeno v tabulce „Seznam podporovaných vozů“, v listu „Evropské vozy“ ve sloupci s názvem „Způsob načtení senzoru“. Jsou 3 základní varianty:

  • A – Automatické načtení (po určité době se nový senzor sám spáruje s vozidlem)
  • O – OBDII načtení (je zapotřebí OBDII kabel)
  • S – Načtení přes menu vozu (konkrétní postup se odvíjí od modelu vozu)

Způsoby mohou být i v kombinaci – např. A/O, což znamená, že se senzor načítá automaticky (po určité době), ale párování lze urychlit i přes OBDII zásuvku. Dále mohou být tyto písmena doplněna o další kód v závorce, např. A/O (KA-2). Kódy v závorkách označují konkrétní návody párování u daného typu vozidla. Tyto návody jsou uvedeny v této tabulce na listu „Způsoby párování senzoru – CZ“.

OBDII načtení:

OBDII modul musí mít stejnou aktualizaci jako CUB přístroj – viz. Aktualizace přístroje.

Zapneme přístroj, znázorní se jednotlivá písmena, kde pomocí šipek vybereme počáteční písmeno požadované značky vozu a potvrdíme prostředním tlačítkem „ENTER“. Dále stejným způsobem vybereme konkrétní značku, typ a rok výroby. Pokud chceme o úroveň zpět, použijeme tlačítko „ESC“.

Nakonec se ukážou další možnosti – zvolíme „OBDII“. Znázorní se obrázek vozidla, kde bliká pozice senzoru, který načteme tlačítkem „ENTER“ (už musíme být v blízkosti nového senzoru) a dále měníme šipkami pozici dále, až načteme všechny senzory ve vozidle, můžeme i z rezervního kola. Když šipkami měníme pozici, tak v určité chvíli začne blikat šipka pod písmeny OBD – to je chvíle, kdy k CUB přístroji pomocí kabelu připojíme OBDII modul, který vložíme do OBDII konektoru vozidla. Vozidlo má zapnutý klíček, ale vypnutý motor. Na displeji se objeví 2 možnosti: Číst ID a Zapiš ID, zvolíme zapsání tlačítkem „ENTER“. Proběhne zápis, odpověď vozidla se může lišit podle daného modelu, nakonec se ukáže potvrzení zapsání a přístroj 2x krátce pípne.

Utahovací moment převlečné matice ventilu CUB je 4 Nm. Utahovací moment šroubku je 2 Nm.

V případě potřeby volejte na tel. +420 777 946 948 – Ing. Robert Paulíček, Racing line CZ s.r.o.